Dat voorziet branchevereniging Centraal Bureau Levensmiddelen CBL. De eerste vijf maanden van dit jaar steeg de supermarktomzet met 3,5%. Naar verwachting gaat de omzet over heel 2017 uitkomen op een record van €37 miljard (in 2016 was het €36 miljard). CBL-voorzitter Bert Roetert: "De levensmiddelenbranche is in al zijn uitingen het toonbeeld van een sterke branche. Koersvast en flexibel als het moet, met de consument als vertrekpunt. Daarom worden onlineverkopen steeds belangrijker in de levensmiddelenbranche.”

De online boodschappen zullen in 2017 3% van de omzet uitmaken. In 2016 was dat nog 2% en in 2015 1,2%. De verwachting is dat de komende jaren het aandeel van de online verkopen verder stijgt en een groter deel van de totale supermarktomzet inneemt. De groei komt vooral van consumenten die al gebruik maken van de onlineboodschappenservice en meer gaan besteden, meldt het CBL.
Distrifood - Supermarkten stevenen dit jaar af op een recordomzet
  • Deel
Druk af