Het Franse Institut National de l'Origine et de la Qualité (INAO) heeft supermarktketen Carrefour voor de rechtbank gedaagd wegens 'usurpation de notoriété', het meeliften op of zelfs misbruiken van een gevestigde reputatie. Het INAO is de officiële Franse instantie die bijvoorbeeld wijnappelaties (AOC) en beschermde herkomstbenamingen toekent.
Carrefour gebruikt voor de kwaliteitsrange van zijn huismerk het label "Origine et Qualité". Dat staat op 87 verse Carrefour-producten (vlees, groenten, kaas) die door zo'n 20.000 leveranciers geleverd worden. De INAO vindt dat niet door de beugel kunnen: "U verwart kwaliteitskenmerk en marketing", citeert Le Monde.
Dit artikel afdrukken
Carrefour gebruikt voor de kwaliteitsrange van zijn huismerk het label "Origine et Qualité". Dat staat op 87 verse Carrefour-producten (vlees, groenten, kaas) die door zo'n 20.000 leveranciers geleverd worden. De INAO vindt dat niet door de beugel kunnen: "U verwart kwaliteitskenmerk en marketing", citeert Le Monde.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook