Cafébazen door heel Nederland stoppen met het verzilveren van Heinekens Biertegoed, schrijft De Telegraaf.
Heineken introduceerde de app vorig jaar om "thuisdrinkers naar de toog" te lokken. Kopers van bier in de supermarkten kunnen codes op kratten uploaden in hun app en in café's inwisselen voor gratis bier. Volgens de cafébazen levert het Biertegoed "meer ergernis dan omzet" op. Het gratis bier trekt alleen jongeren aan, de afhandeling is omslachtig en de vergoeding door Heineken is ontoereikend.
Volgens Heineken doen nog altijd zo'n 2.000 horecazaken mee, maar zijn er "logischerwijs" wel afvallers. Voor boze klanten die hun tegoed niet konden inwisselen heeft Heineken een 'klachtenloket' geopend.
De Telegraaf - Gratis bier is geen succes
Heineken introduceerde de app vorig jaar om "thuisdrinkers naar de toog" te lokken. Kopers van bier in de supermarkten kunnen codes op kratten uploaden in hun app en in café's inwisselen voor gratis bier. Volgens de cafébazen levert het Biertegoed "meer ergernis dan omzet" op. Het gratis bier trekt alleen jongeren aan, de afhandeling is omslachtig en de vergoeding door Heineken is ontoereikend.
Volgens Heineken doen nog altijd zo'n 2.000 horecazaken mee, maar zijn er "logischerwijs" wel afvallers. Voor boze klanten die hun tegoed niet konden inwisselen heeft Heineken een 'klachtenloket' geopend.