In de Levensmiddelenkrant zegt Frits van Eerd, CEO van Jumbo, dat hij een aantal elementen van de C1000-formule graag wil integreren in zijn Jumbo: “Denk hierbij aan de lokale focus van de ondernemer, de bijbehorende assortimentsopbouw en de positie in vlees. Wij gaan de kracht van beide formules nu samenbrengen onder het Jumbo merk. Dit zal een geweldige impuls geven aan een nog betere Jumbo formule.”

De afgelopen maanden hebben C1000 en Jumbo Supermarkten verschillende scenario's uitgewerkt voor hun respectievelijke formules. Hun conclusie is dat de klant het best bediend wordt met één, sterke, formule. De huidige Jumboformule (laagste prijs, grootste assortiment en beste service) wordt door klanten al jaren hoog gewaardeerd.

Concreet betekent het besluit volgens de Levensmiddelenkrant dat de komende jaren circa driehonderd C1000 winkels zullen worden omgebouwd tot nieuwe Jumbo’s. Daarmee zal het totale aantal Jumbo winkels uitgroeien tot circa 600 met een marktaandeel van zo’n 20 procent en een consumentenomzet van ongeveer 7 miljard euro. Wanneer welke winkel wordt omgebouwd, zal later worden bepaald. Het integratietraject moet in circa drie jaar worden voltooid.

Dit artikel afdrukken