imageFoodlog.nl ontving er zelf ook een uitnodiging voor. Van het vermaarde reclamebureau TBWAPR Company. Dachten zoiets van 'goh, zulk goed echt brood en toch een reclamebureau' . Molblog noemt het dan ook zonder schroom een 'leuk marketing/promotieconcept'.

Natuurlijk, goed getimed voor de week van de smaak.

Leuk marketing/promotieconcept: Oerbrood opende afgelopen vrijdag een tijdelijke broodproefwinkel in het centrum van Amsterdam, op de Haarlemmerdijk 26 om precies te zijn.
De winkel is in het leven geroepen om een tijdelijk beschikbaar brood, Oer-Primeur, extra glans te geven. Zelf willen de bedenkers ‘meer aandacht voor de kwaliteit van brood zodat consumenten zorgvuldiger brood gaan selecteren.’ En dat ze dan voor Oerbrood kiezen, uiteraard.. In de winkel kun je dus ‘brood proeven’ zoals je eigenlijk wijn proeft. Eerst bestuderen, dan ruiken en proeven. (Voordeel van brood is echter dat je het niet uit hoeft te spugen...)
De link met Beaujolais is snel gelegd. Allereerst door het gebruik van ‘Primeur’, daarnaast is Oer-Primeur gemaakt van het eerste Franse geoogste graan...en slechts tijdelijk verkrijgbaar (zolang de voorraad strekt en dat is naar ver-wachting niet langer dan 5 weken), net als Beaujolais Primeur.

In de winkel vinden minimaal 3 keer per dag proeverijen plaats, volgens een strak, serieus stappenplan:

1) De voorbereiding: optimale temperatuur en de juiste attributen
2) Het uiterlijk: manier van snijden, de vorm, de korst, de kleur
3) De geur: vers of belegen? Mooi aards of muf? Rijpe granen of niks? Zit een zurig elementje bij? Of een bittertje?
4) De structuur: flexibiliteit deeg, plakkerigheid en het kruim
5) De smaak: het daadwerkelijk proeven van de fundamentele smaken en de nasmaak van het brood
6) Het mondgevoel: hoe werkt het brood als substantie met de tong en het gehemelte


bron: Molblog
Dit artikel afdrukken