Als deze bevindingen ook voor Nederlandse consumenten gelden, is er nog een wereld te winnen: vlees doodgewoon veel mooier presenteren. Iedere Nederlandse slager weet overigens dat vlees dat consumenten niet kunnen zien, niet verkoopt in Nederland. In Frankrijk verkoopt bijv. het merk Charral rundvlees in ondoorzichtige verpakkingen. Consumenten kopen het omdat het merk allang bestaat en bekend staat om zijn betrouwbare kwaliteit. In Nederland zouden de pakjes Charral onverkocht blijven liggen. Als dat zo is, is er dan geen ruimte voor een mooiere presentatie van vlees?
Daar willen we het hier graag met u over hebben? Waar koopt u het mooist gepresenteerde vlees in Nederland en wat zijn uw suggesties om het nog mooier te doen?
Het hele onderzoek is hier te vinden.
Fotocredits: vlees in de supermarkt, uitsnede, flako
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Zou de aanhef niet moeten zijn: Vlees wordt altijd geselecteerd bij aankoop! Met als hoofd argument dat het nog zo divers qua kleur en vorm wordt aangeboden dat een consument ¨verplicht moet¨selecteren voor een tevreden aankoop! Daarom besteedt zij ook nog vrij veel tijd aan de selectie in vergelijking tot ander producten die veel meer , dieper en beter gestandariseerd worden aangeboden. Diversiteit van aangeboden vlees is natuurlijk nog erg groot in verhouding met ander producten. Los van het feit dat diversiteit ¨tijd vraagt¨ bij aankoop is het natuurlijk ook het fun deel voor de bewuste klant. Dus, ik zou zeggen: ge- en (mis) bruik het in je marketing!