Het is het eerste prijsoffensief van het jaar. Met de prijsverlagingen versterkt Morrison zijn concurrentiepositie in de al jaren spelende prijzenoorlog waarin de 'big four' supermarkten -Tesco, Sainsbury, Morrison en Asda - verwikkeld zijn. Met steeds weer nieuwe prijsverlagingen proberen de traditionele supers klanten te winnen om zo de opmars van discounters Lidl en Aldi de voet dwars te zetten. Naar verwachting zullen ook dit keer de andere supers niet lang achterblijven met eigen stuntprijzen.

De prijzenslag heeft een geheel onverwacht en voor de gemiddelde Brit plezierig gevolg. Vorige maand liet The Bank of England nog weten dat "prijsstijgingen van levensmiddelen dankzij de harde concurrentiestrijd uit zijn gebleven", schrijft de Daily Mail. Na Brexit, en de daarop volgende val van het pond, werd alom gewaarschuwd dat (import-)levensmiddelen duurder zouden worden. Er was zelfs al even sprake van Marmite-gate. Maar nee, de supermarktoorlog verslaat Brexit.

Ook in Nederland begonnen supermarkten het nieuwe jaar met een prijzenslag.
Dit artikel afdrukken