Uit cijfers van marketingbureau Savvy blijkt dat meer dan de helft van de Britten de afgelopen drie maanden boodschappen hebben gedaan bij de Aldi of Lidl. De discounters hebben zich de afgelopen jaren tot een geduchte partij ontwikkeld in de Britse markt. Brexit zal waarschijnlijk een extra gunstig effect hebben op de verkoopcijfers van de discounters.

Reden voor supermarktketen Tesco om zelf met een nieuw discount-concept te komen. Mogelijk gaat de nieuwe supermarktformule ‘Jack’s’ heten, vernoemd naar Jack Cohen, de oprichter van Tesco. Of Jack’s ook echt een discounter wordt wil de Britse super nog niet zeggen. In ieder geval zal het nieuwe format volgens Tesco "apart opereren buiten de Tesco-business om," meldt Distrifood. De Britse media weten het zeker: Tesco wil de strijd aangaan met de populaire discounters Aldi en Lidl, die samen inmiddels een marktaandeel hebben van 14% van de supermarktomzet in Groot-Brittannië.

Britse Colruyt?
Volgens The Guardian zullen de eerste vestigingen van de discountketen al vanaf september openen. Insiders verwachten dat de formule zal lijken op de supermarkten van het Belgische Colruyt, meldt Retail Detail. Dat betekent dat Jack’s gegarandeerd lage prijzen biedt in een no-nonsense winkel. Ook daar wilde Tesco niet op reageren.
Dit artikel afdrukken