Britse millennials geven jaarlijks £300 meer uit aan boodschappen dan hun ouders, schrijft Metro UK. Per week spenderen 55-plussers zo’n £48 aan voedingsmiddelen, hun kinderen geven £6 meer uit. Dat blijkt uit een poll van Oatly UK, een Britse producent van haverdrankjes.

In de top-5 van producten die 26 tot 35-jarigen in hun winkelmandje stoppen staan hummus, avocado, kool, plantaardige melk en falafel. Daarnaast zegt 34% van de millennials duurzame, veganistische en biologische voeding te kopen om de planeet te beschermen, ook al is dat wat duurder.

Bijna de helft van de 55-plussers van de in totaal 1.500 die ondervraagd werden, klaagt erover dat jongeren te veel geld uitgeven aan ‘fancy’ producten. De ouderen hebben meer interesse in aanbiedingen.

Eerder bleek dat gezondheidsclaims van voedingsmiddelen ook belangrijk zijn voor senioren bij aankoopbeslissingen.
Nederlandse millennials, schreef NRC onlangs, geven vooral meer geld uit aan restaurantbezoek.
Metro - Money no object for trendy young veggies
  • Deel
Druk af