Britse consumenten geven meer om kaas dan om chocolade, schrijft de Dairy Reporter.
Onderzoeksbureau Mintel legde Britten de keuze voor: nooit meer chocolade of nooit meer kaas eten. Precies de helft zou chocolade opgeven, 47% koos voor de chocolade en 3% zei geen van beide lekker te vinden. Eén op de vier Britten beschouwt zich volgens Mintel ook als kaaskenner, in Londen vindt zelfs 39% van de bewoners dat van zichzelf. Britten kopen voornamelijk kaas van hun eigen eilanden (63%) en daarvan dan liefst Cheddar (73%). Opnieuw wijken Londenaren af. Bijna de helft van hen koopt wel eens 'continentale kaas', die uit de rest van Europa dus.
DairyReporter - UK consumers would rather give up chocolate than cheese, Mintel finds
Onderzoeksbureau Mintel legde Britten de keuze voor: nooit meer chocolade of nooit meer kaas eten. Precies de helft zou chocolade opgeven, 47% koos voor de chocolade en 3% zei geen van beide lekker te vinden. Eén op de vier Britten beschouwt zich volgens Mintel ook als kaaskenner, in Londen vindt zelfs 39% van de bewoners dat van zichzelf. Britten kopen voornamelijk kaas van hun eigen eilanden (63%) en daarvan dan liefst Cheddar (73%). Opnieuw wijken Londenaren af. Bijna de helft van hen koopt wel eens 'continentale kaas', die uit de rest van Europa dus.