Een botsing tussen 3 robots legde dit weekend het grootste geautomatiseerde distributiecentrum van de Britse online supermarkt Ocado stil. In het DC in Erith, in zuidoost Londen, brak een hevige brand uit die pas na 14 uur onder controle was.
Het directe gevolg van de brand is dat Ocado duizenden klanten moest teleurstellen. In Erith kunnen tot 150.000 bestellingen per week verwerkt worden. In het distributiecentrum razen meer dan 1.000 robots over een raster, stoppen om kratten op te pikken en vervolgens af te leveren bij (menselijke) orderpickers die de bestellingen voor de klant inpakken. Omdat de botsing en brand zich diep in het distributiecentrum voordeden, was het blussen - na de evacuatie van de 800 personeelsleden - geen eenvoudige klus. Toch is de schade beperkt gebleven tot "minder dan 1% van het raster", aldus Ocado in The Financial Times, "dankzij de genomen brandvertragende maatregelen." De online keten werkt eraan om de normale service zo snel mogelijk te herstellen. Binnen een week zou het DC weer operationeel moeten zijn.
Het is al de tweede keer dat een door robots veroorzaakte brand een distributiecentrum van Ocado treft; in 2019 brandde het DC in Andover uit. Dat kostte Ocado twee jaar om te herbouwen. De herbouw stelde het bedrijf in de gelegenheid om snel in te kunnen spelen op de toegenomen vraag naar thuisbezorgde boodschappen als gevolg van de coronacrisis. Ocado verkoopt de eigen software en technologie ook aan andere retailers, waaronder Kroger in de VS en Casino in Frankrijk.
Picnic, de grootste online retailer van Nederland, ontwikkelt zijn eigen machines en automatisering en heeft de komende jaren sowieso 3 geautomatiseerde distributiecentra op de rol staan: Utrecht, Ridderkerk en Zwolle.
Het directe gevolg van de brand is dat Ocado duizenden klanten moest teleurstellen. In Erith kunnen tot 150.000 bestellingen per week verwerkt worden. In het distributiecentrum razen meer dan 1.000 robots over een raster, stoppen om kratten op te pikken en vervolgens af te leveren bij (menselijke) orderpickers die de bestellingen voor de klant inpakken. Omdat de botsing en brand zich diep in het distributiecentrum voordeden, was het blussen - na de evacuatie van de 800 personeelsleden - geen eenvoudige klus. Toch is de schade beperkt gebleven tot "minder dan 1% van het raster", aldus Ocado in The Financial Times, "dankzij de genomen brandvertragende maatregelen." De online keten werkt eraan om de normale service zo snel mogelijk te herstellen. Binnen een week zou het DC weer operationeel moeten zijn.
Het is al de tweede keer dat een door robots veroorzaakte brand een distributiecentrum van Ocado treft; in 2019 brandde het DC in Andover uit. Dat kostte Ocado twee jaar om te herbouwen. De herbouw stelde het bedrijf in de gelegenheid om snel in te kunnen spelen op de toegenomen vraag naar thuisbezorgde boodschappen als gevolg van de coronacrisis. Ocado verkoopt de eigen software en technologie ook aan andere retailers, waaronder Kroger in de VS en Casino in Frankrijk.
Picnic, de grootste online retailer van Nederland, ontwikkelt zijn eigen machines en automatisering en heeft de komende jaren sowieso 3 geautomatiseerde distributiecentra op de rol staan: Utrecht, Ridderkerk en Zwolle.
#2 Je hebt toch een hele stal tot je beschikking :) 2 weekjes 100% carnivoor zal je toch wel overleven?
En dan krijgen we ook nog zelfrijdende auto’s...
Zou voor 2 weken genoeg zijn denk je? Wat ik wel doe is zorgen dat mijn vader voor een week of 2 eten in huis heeft steeds, genoeg maaltijden en vlees/brood in de vriezer, genoeg blikjes groente en wat dingen als blikken ragout, potten jam, pindakaas enz, zodat hij een tijdje vooruit kan mocht er iets gebeuren. Het kan zomaar zijn dat er ineens plaatselijke verodeningen of wat dan ook ingezet worden dat je de stadsgrens niet over mag voor wat dan ook, iemand die hulp nodig heeft bij boodschappen doen (oa) is dan aardig beperkt als die hulp niet kan komen.
Ikzelf red me wel.
Ik ben absoluut geen prepper maar zo zie je maar dat een voorraad voor 2 weken aan voedsel thuis hebben geen overbodige luxe zal zijn in de toekomst.
1 klein ongelukje en de hele suplychain komt tot stilstand.
Mensen maken fouten, maar wat is hier de procentuele verhouding tussen menselijke en robotige fouten, als je dit in procenten uitdrukt, wie maakt dan op jaarbasis nu de meeste fouten? Als dat de robot is, dan lijkt het mij dat mensen toch onmisbaar zijn