Een bijzonder bericht. Er is te weinig van een bepaald product en niettemin zeg je dat je je nu echt gaat inspannen om het te verkopen. Professionele marketeers weten wel beter: als het product zichzelf verkoopt, doe je niks. Je bent immers niet gek
Kan ik het helpen als ik ervan ga denken dat het toch niet helemaal snor zit met die krapte?
De biologische sector wil bio-producten nu echt gaan vermarkten. Zo wil men optimaal gebruik gaan maken van de vraag die er is naar de biologische producten. Uit cijfers van de Bio-Monitor van Biologica blijkt dat er een groei zichtbaar blijft in het segment terwijl het aanbod inmiddels krap is. Arie van den Brand, voorzitter van Biologica, wil graag een duurzame groei realiseren in zowel vraag als aanbod. Daarom is een duidelijke vermarkting noodzakelijk. Eén van de manieren om biologisch te vermarkten is het benadrukken van het gezonde karakter van biologische producten. Het nadeel is dat nog niet wetenschappelijk bewezen is dat biologisch daadwerkelijk beter is. Volgens arts Machteld Huber van het Louis Bolk Instituut zijn er wel enige mogelijke gezondheidsvoordelen aan te wijzen, zoals een positieve invloed op groei, gewicht en immuunsysteem.
Een betere vermarkting hangt verder af van een goede smaak. Als een biologisch product niet smakelijk is, willen consumenten en leveranciers het niet hebben. Ook moet er iets gedaan worden aan de prijs. Voor veel consumenten is de hogere prijs nu nog een reden om het product niet te kopen. Verder moeten natuurwinkels en supermarkten de handen ineen slaan zodat een totale duurzame sector gerealiseerd wordt.
bron: Voedingsmiddelentechnologie - p. 38 met dank aan MKB
Dit artikel afdrukken
Kan ik het helpen als ik ervan ga denken dat het toch niet helemaal snor zit met die krapte?
De biologische sector wil bio-producten nu echt gaan vermarkten. Zo wil men optimaal gebruik gaan maken van de vraag die er is naar de biologische producten. Uit cijfers van de Bio-Monitor van Biologica blijkt dat er een groei zichtbaar blijft in het segment terwijl het aanbod inmiddels krap is. Arie van den Brand, voorzitter van Biologica, wil graag een duurzame groei realiseren in zowel vraag als aanbod. Daarom is een duidelijke vermarkting noodzakelijk. Eén van de manieren om biologisch te vermarkten is het benadrukken van het gezonde karakter van biologische producten. Het nadeel is dat nog niet wetenschappelijk bewezen is dat biologisch daadwerkelijk beter is. Volgens arts Machteld Huber van het Louis Bolk Instituut zijn er wel enige mogelijke gezondheidsvoordelen aan te wijzen, zoals een positieve invloed op groei, gewicht en immuunsysteem.
Een betere vermarkting hangt verder af van een goede smaak. Als een biologisch product niet smakelijk is, willen consumenten en leveranciers het niet hebben. Ook moet er iets gedaan worden aan de prijs. Voor veel consumenten is de hogere prijs nu nog een reden om het product niet te kopen. Verder moeten natuurwinkels en supermarkten de handen ineen slaan zodat een totale duurzame sector gerealiseerd wordt.
bron: Voedingsmiddelentechnologie - p. 38 met dank aan MKB
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook