image JavaPop Inc komt met JavaPop. De eerste biologische, Fair Trade gecertificeerde koffiefrisdrank.

In 2006 explodeerde de markt voor ‘on-the-go’ koffie. De meeste fabrikanten kwamen met al of niet fantastische verpakkingen om de overbezette mens vooral ‚s morgens te voorzien van hete versgemaakte koffie. Een deel bracht iced-coffee op de markt.
Coca-Cola kwam als eerste met BlaK een stimulant gebaseerd op het originele Coca-Cola recept aangevuld met (volgens de fabrikant) natuurlijke smaakstoffen en echte koffie. De laag koolzuurhoudende drank met een minimale hoeveelheid calorieën moest attractief zijn voor de volwassene. Hoewel Coca-Cola stelde dat BlaK niet slechts een smaakaanpassing was, maar met echte koffie-essence gemaakt, bleek dat het niet anders was dan cola met extra smaakstoffen en een extra dosering caffeïne.

Anders is het met JavaPop. Met de groei in de VS van de beweging voor biologische producten, wilde JavaPop Inc een gezond alternatief op de markt brengen voor de ‘ready-to-drink’ koffiemarkt. JavaPop is een koolzuurhoudende, zuivelvrije, 100% natuurlijke koffiedrank. Het is gezoet met gecertificeerde biologische pure rietsuiker, vrij van fijn geraffineerde suikers, chemicaliën, conserveermiddelen en toegevoegde kleur- en smaakstoffen.

JavaPop komt in vijf smaken: Espresso, Vanilla, Mokka, Hazelnoot en Caramel en gebruikt als basis de koffiebonen van Green Mountain Coffee Roasters en versgeperste pure rietsuikersap. Het product is biologisch en de verpakking is gemaakt van 100% gerecycled basismateriaal.

bron: VMT
Dit artikel afdrukken