Op de 24ste viering van Singles' Day, afgelopen zaterdag, hebben honderden miljoenen Chinezen het recordbedrag van €21,7 miljard uitgegeven op de online-platforms van Alibaba, schrijft het FD. Singles’ Day wordt gehouden op de 11de van de 11de en is China’s grootste koopfestijn. Singles’ Day, ooit bedacht door Chinese studenten als tegenwicht voor Valentijnsdag, overtreft inmiddels koopjesdagen als Black Friday (de vrijdag na Thanksgiving) en Cyber Monday (de maandag na Thanksgiving) in de VS. In Nederland hield Bol.com dit jaar voor het eerst een Singles’ Day. Volgens Bol.com was het de drukste zaterdag ooit. Vanuit China klonk commercieel optimisme. "Dit laat de kracht van de Chinese consument zien", zei Alibaba's vicevoorzitter Joseph Tsai. "Voorheen was de meest gestelde vraag in China “chi fan le mei you”, heb je al gegeten. Nu is de vraag eerder hoeveel pakketjes er nog onderweg zijn."
Vandaag rekende de Universiteit van Antwerpen uit dat de groeiende besteleconomie slecht duurzaamheidsnieuws is.
Het Financieele Dagblad - Chinese consument overtreft zichzelf opnieuw op Singles? Day
  • Deel
Druk af