Komt dat door al die broodbakmachines, de vraatzucht van de supers, de luiheid van de cionsument of het onvermogen van speciaalzaken om speciaal te zijn?
De bezoekfrequentie van de bakkerij is in 2007 met 2,6 procent afgenomen. Vorig jaar werd de bakker gemiddeld 16,8 keer bezocht, in 2006 was dit 17,3 keer. Nog een jaar eerder 18,3 keer.
Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK uit Dongen die deze week naar buiten zijn gebracht. De bezoekfrequentie aan de slager is met 7 procent afgenomen tot 12,1 keer, aan de visspeciaalzaak met 1,2 procent tot 5,6 keer. De groentespecialist werd 1,1 procent minder vaak bezocht en kon rekenen op 11,2 bezoeken Kopende huishoudens
49,9 Procent van alle kopende huishoudens komt wel eens bij de bakker, goed voor 3,61 miljoen huishoudens. Vier jaar geleden in 2003 was dit nog 53,5 procent. Dit staat voor 3,76 miljoen huishoudens.
Andere branches
Veertig procent van alle huishoudens komt wel eens bij een slagerij. Voor de groentespeciaalzaak ligt dit percentage op 33,6 procent. De viswinkel wordt door 18,5 procent van de kopende huishoudens bezocht.
bron: bakkerswereld
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Volgens mij gaat het ook om het onvermogen om speciaal te zijn.
neem een voorbeeld aan deze bakkerij:
http://www.lefournil.nl/
Dus de jouwe lijkt nu helemaal op AH en Unilever. Wat slim ;-)
Heb je het gekocht? Ben benieuwd hoe het smaakte: in Nederlands brood zit regulier te veel zout naar de zin van de IKB normen.
Dat IKB-brood zou dus óf behoorlijk laf moeten wezen óf veel zuurder kunnen smaken (agv van 'ompimpen').
Overigens zou de bakker ook weer kunnen besluiten zuurdesembrood te gaan verkopen. Dat heeft sowieso minder zout nodig. Omdat het barst van de smaak.
Het onvermogen van speciaalzaken om speciaal te zijn?
Ik kon zelfs deze week een brood met het "ik kies bewust logo" kopen bij mijn bakker.