Ook Chinese consumenten kunnen voortaan de vleesvervangers van het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat kopen. De producent kondigt een samenwerking aan met 's werelds grootste onlineplatform Alibaba, dat ook aandelen heeft in de fysieke winkelketen Freshippo (voorheen Hema (!) geheten), schrijft Fast Company.

De 50 Freshippo winkels in Shanghai zullen de producten van Beyond Meat gaan verkopen. Deze Amazon Go-achtige winkels zijn vooral aantrekkelijk voor het jonge, welvarende publiek in de wereldstad.

Beyond Meat-producten werden in april voor het eerst geïntroduceerd in China. Starbucks kreeg de primeur van de vleesvervangers in zijn aanbod. De koffieketen verkoopt in China namelijk ook pasta’s en wraps. Na Starbucks volgden ook afspraken met internationale ketens als KFC, Pizza Hut en Taco Bell. De deal met Freshippo markeert een eerste stap in de Chinese retail. Ethan Brown, oprichter en CEO van Beyond Meat, is er blij mee: “We weten dat de detailhandel een cruciaal onderdeel van ons succes in China zal zijn en we zijn blij dat we deze vroege mijlpaal binnen enkele maanden na onze toetreding tot de markt kunnen markeren.”

Eerder deze maand kondigde Beyond Meat aan Nederland te hebben gekozen als uitvalsbasis voor Europa en het Midden-Oosten. Het Amerikaanse bedrijf sloot daartoe een samenwerkingsovereenkomst met de Nederlandse vleesverwerker Zandbergen.
Fastcompany - Beyond Meat partners with Alibaba to sell through grocery stores in China
  • Deel
Druk af