En: "Bewust Nederland is veel te veel in de ban van dure, nostalgische feelgood in plaats van sociale en toekomstgerichte betrokkenheid."
Het Parool stelde Foodlog het interview in 2 pagina's ter beschikking: pagina 1 en pagina 2
Fotocredits: Het Parool, Jean-Pierre Jans
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De Nederlandse boer/teler heeft verreweg het meest geïnvesteerd, de bedrijven lopen technologisch en in intensiteit op de rest vooruit. Door gebrek aan grond en een handige haven. Maar dat betekent niet dat de rest van de wereld - die het gewoon met grond en vaak een lagere opbrengst doet - nostalgie is.
Dus al die producten op die gezellige markt zijn echt, door echte boeren geproduceerd. Je kunt de 'gap' met een mangoboer uit Afrika ook kleiner maken. Een boerenmarkt dus. Dat is overigens elke (super)markt. Laten we daar's bij stilstaan en ook blij van worden.
Hé, leuk, de Sterregaard, van hier om de hoek in de Bommelerwaard. Prachtig bedrijf, en ja, soms is het schipperen. Wat de klant wil komt soms van ver. Maar de eigen boomgaarden daar zijn prachtig. En wacht maar tot de druiven rijp zijn!