"Om de tien à vijftien jaar moet je je winkels toch eens grondig bekijken", zegt algemeen directeur Luc Rogge van de Belgische bijzondere discountformule Colruyt. De Belgische supermarkt opende vandaag de eerste winkel van de 'vierde generatie' in Halle.

Kenmerken van de verandering: transparantie en eenvoud. Colruyt is in essentie 'de goedkoopste', daarom wordt ook het productassortiment onder de loep genomen volgens het eenvoudige principe 'eenvoud hoort bij de laagste prijs en luxe kost geld'. Colruyt zal daarom drie merken gaan voeren: nationale (A-)merken, Boni Selection (huismerk) en Everyday Selection (de laagste prijs).

In de winkel valt op: andere kleurstelling met duidelijkere prijsaanduidingen, een andere manier van werken van de vleeshouwerij (overstap naar voorverpakt vlees), minder moeilijk bereikbare artikelen (geen ladders meer) en overzichtelijkere kassa's. Het personeel krijgt een nieuwe jas aan en wordt bovendien uitgerust met tablets.

De volgende nieuwe Colruyt opent in februari 2014, daarna zullen zo'n 20-25 winkels per jaar aangepakt worden. Colruyt heeft 217 winkels, laat RetailDetail weten.
Dit artikel afdrukken