Restaurantketen Foodmaker rolt zijn huidige concept van in-store saladebars en thuisleveringen van Vedge Bags verder uit naar kant-en-klare maaltijden in bedrijfskantines. In samenwerking met de Nederlandse cateraar Appèl wil de Belgische maaltijdleverancier in Nederland de komende 2 jaar 30 nieuwe bedrijfsrestaurants openen.

Door de coronacrisis en de sluiting van de horeca moest de keten zijn ambitieuze plannen voor het openen van restaurants door heel Europa noodgedwongen bijstellen. Na de introductie van de bezorgservice in Nederland, start de keten nu de opening van bedrijfsrestaurants. Samenwerkingspartner Appèl voorziet meer dan 650 bedrijven en onderwijsinstellingen van catering.

Ook op eigen bodem wil Foodmaker binnen 2 jaar 30 kantoorrestaurants openen en zo in België de strijd aangaan met cateraars als Sodexo en Compass. Het plan is rendabel, omdat de verse maaltijden centraal worden klaargemaakt en op locatie enkel nog verwarmd hoeven worden. Die manier van produceren is efficiënter en maakt de restaurants zelfs in de coronacrisis nog winstgevend (De Tijd).

Het aantal saladebars van Foodmaker dat te vinden is in Franse Monoprix-warenhuizen, de Belgische Delhaize-winkels en de Nederlandse Albert Heijns zal nog dit jaar worden uitgebreid met 300 nieuwe locaties. De salades slaan aan bij de consument; door corona heeft het publiek meer oog voor gezonde voeding. Omdat zijn saladebars een gezond alternatief zijn voor fastfoodketens, verwacht Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker, eind komend jaar een dagelijkse verkoop van 80.000 maaltijden per dag: "dat is meer dan McDonald’s in België doet."
De Tijd - Foodmaker gaat strijd aan met bedrijfsrestaurants Sodexo en co
Reageer
  • Deel
Druk af