De verkoop van melk in België steeg de eerste negen maanden van 2009 met 1,8% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De bestedingen namen echter met 4% af, omdat de melkprijs in de winkel lager was dan in 2008. Dit blijkt uit een onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Uit het onderzoek blijkt dat vooral jonge alleenstaanden meer melk zijn gaan drinken. VLAM schrijft de toegenomen consumptie deels toe aan zijn de campagne 'Melk. En je kan tegen een stootje.' Tv-spots vormden in deze campagne een belangrijk onderdeel.
Het Productschap vindt de daling niet schokkend. "Bij een daling van 10 kilo per hoofd van de bevolking is er pas echt wat aan de hand." In Nederland voert LTO Nederland op dit moment campagne om de consumptie van melk onder de aandacht te brengen met de slogan: 'Melk. Da's belangriek'.
bron: Veeteelt, met dank aan foodholland
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook