We spreken niet langer over "feel-good-food", maar nu ook over gezond voedsel dat voortaan als 'beauty-food' een begrip moet worden.
Niet dat het zo spectaculair is, want alle voedsel bevat de bouwstenen van ons lichaam en die onderhouden ons lijf. Ergo: als we daar op gezonde en normale wijze mee omgaan, mag je ieder voedsel als beauty-food (BF) kwalificeren. Voer voor juristen en wetgevers.
Er zou zelfs sprake zijn van een trend... en dat zou weer iets anders wezen dan een hype. Kan iemand dat nog volgen? Zou ik er trouwens echt weer mooi van worden? Ik vrees het ergste ;-)
55-plussers zijn zeer geïnteresseerd in 'beautyfood', voedsel dat gericht is op het bevorderen van uiterlijke schoonheid.
Dat blijkt volgens vakblad Distrifood uit marketingonderzoek van het Brits-Amerikaanse Mintel.
De Britse, Japanse en Spaanse consumenten zijn het meest gevoelig voor de speciale producten. Het gaat voornamelijk om probiotica: zuivelproducten met extra omega-6 vetzuren en anti-oxidanten die een mooie huid verzorgen. In Japan worden dergelijke producten vaak naast de schappen met make-up geplaatst. Het betreft volgens Mintel geen hype maar een trend.
bron: AGD
Dit artikel afdrukken
Niet dat het zo spectaculair is, want alle voedsel bevat de bouwstenen van ons lichaam en die onderhouden ons lijf. Ergo: als we daar op gezonde en normale wijze mee omgaan, mag je ieder voedsel als beauty-food (BF) kwalificeren. Voer voor juristen en wetgevers.
Er zou zelfs sprake zijn van een trend... en dat zou weer iets anders wezen dan een hype. Kan iemand dat nog volgen? Zou ik er trouwens echt weer mooi van worden? Ik vrees het ergste ;-)
55-plussers zijn zeer geïnteresseerd in 'beautyfood', voedsel dat gericht is op het bevorderen van uiterlijke schoonheid.
Dat blijkt volgens vakblad Distrifood uit marketingonderzoek van het Brits-Amerikaanse Mintel.
De Britse, Japanse en Spaanse consumenten zijn het meest gevoelig voor de speciale producten. Het gaat voornamelijk om probiotica: zuivelproducten met extra omega-6 vetzuren en anti-oxidanten die een mooie huid verzorgen. In Japan worden dergelijke producten vaak naast de schappen met make-up geplaatst. Het betreft volgens Mintel geen hype maar een trend.
bron: AGD
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook