Wat is duurzaam en wat zou beter kunnen? Dat zijn ingewikkelde vragen. Over de oplossingen heeft altijd wel iemand iets op te merken. Daarom draait Bavaria het om. Het bedrijf laat zien welke duurzaamheidsinitiatieven het heeft ontwikkeld en vraagt het publiek verder mee te willen denken met het bedrijf over wat het kan doen.

Volgens Bavaria is duurzaamheid geen 'dingetje' maar een voortdurend doorgaand proces waar het nu ook consumenten bij wil betrekken. Zo betrekt het bedrijf de samenleving bij wat 'duurzaamheid' is waarmee het het begrip juist geen bron van misverstanden en irritatie meer maakt. Bovendien profiteert het van de onverwachte ideeën waar consumenten rond hun eigen bier mee zullen komen.

De Levensmiddelenkrant citeert directievoorzitter Jan-Reinier Swinkels: "Duurzaamheid is niet iets wat moet, duurzaamheid is vanzelfsprekend voor ons. Het heeft geen begin- of eindpunt. We werken volgens de filosofie dat we het bedrijf in bruikleen hebben van onze kinderen en kleinkinderen en daarom zijn we zuinig op onze brouwerij en onze omgeving. Bavaria legt de lat hoog voor wat betreft duurzaamheid en daardoor zijn we voortdurend op zoek naar de meest efficiënte oplossingen. De onafhankelijke blik van consumenten die met ons meedenken is dan ook meer dan welkom. Ik kijk uit naar alle ideeën met ons gedeeld worden. Zo kunnen we samen werken aan een toekomst die voor iedereen waardevol is”.

Bavaria zet het bedrijf tot meedenken aan via de twittercampagne #ikbrouwmee.
Dit artikel afdrukken