Koks en fastfoodrestaurants laten je binnenkort van te voren zien hoe je bestelling er op jouw bord uit zal gaan zien.

Start-up Kabaq maakt maaltijden zichtbaar via een augmented reality (AR) platform; dat schrijft Foodnavigator.

Met de animaties zie je vanaf de menukaart al wat je mag verwachten. Interactieve menukaarten zullen duidelijk maken hoe groot de porties zijn, welke allergenen ze bevatten en waar de producten vandaan komen.

Kabaq werkt samen met bedrijven om Snapchat-advertenties met AR te creëren. De fastfoodketens Dunkin Donuts, Subway en Domino’s maken al gebruik van Kabaq, dat is opgericht door Alper Guler.

Voedsel en technologie raken sowieso steeds hechter verbonden. De juist tot Restaurateur van het Jaar uitgeroepen Paul Pairet van het restaurant Ultra Violet in Shanghai maakt bijvoorbeeld gebruik van geprojecteerde omgevingen, inclusief geluiden en geuren. Gasten kunnen dineren in het regenwoud of brunchen op een gletsjer. Je weet straks niet meer of je theater eet of in een theater zit.
FoodNavigator - Augmented reality and the future of food: ?There are many opportunities?
  • Deel
Druk af