Met de naderende komst van de iWatch, of hoe dit langverwachte Apple-apparaat ook gaat heten, loopt de spanning op. Wat gaat het kunnen, hoe gaat het eruit zien, wordt het wel een horloge? Het antwoord op die laatste wordt een steeds duidelijker ja. Niet alleen heeft Apple in verschillende landen de naam iWatch geregistreerd, het heeft inmiddels ook een zwaargewicht uit de Zwitserse luxe-horloges-markt binnen weten te halen. Patrick Pruniaux, vice president sales van Tag Heuer, maakt de overstap om Apple te helpen bij de introductie van een nieuwe smart-toepassing in de wereld van de 'personal luxury goods', meldt Reuters.

Van QS naar luxe
Nadat Apple eerst zijn kennis versterkt heeft op het gebied van medische en Quantified Self toepassingen, heeft het de laatste tijd een aantal mensen aangenomen uit de luxe-goederensector. De Zwitserse horlogemakers zijn er nog niet uit: gaat de iWatch (en de concurrerende 'wearables') meteen ook een bedreiging vormen voor hun luxe producten? De tijd zal het leren.
Dit artikel afdrukken