'100% pure momentjes'
Voor de commercials filmden gezinnen hun ontbijtsituatie. Uit de beelden is vervolgens een aantal commercials gemonteerd, vanuit de gedachte dat het materiaal een waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid moet geven.
Het campagnethema heeft de naam '100% pure momentjes' meegekregen. Met een 'Blije Ochtend', 'Luie Ochtend' en 'Fitte Ochtend' zou iedereen zich in een van de situaties moeten kunnen herkennen. Appelsientje nodigt Nederland ook uit om het eigen ‘100% pure ochtendmoment’ te delen via de Appelsientje Facebook pagina. Zo kan iedereen de nieuwe hoofdrolspeler in de campagne worden op de sociale media en in de eigen woonplaats in lokale reclameuitingen.
100% PUUR Zware Ochtend, Appelsientje
Het is niet de allereerste 'real life reclame' ooit. MarketingOnline zegt de aanpak al eerder gezien te hebben bij een content-campagne voor Ouders van Nu maar denkt dat deze vorm van reclame weleens door zou kunnen zetten.
100% PUUR Fitte Ochtend, Appelsientje
100% PUUR Blije Ochtend, Appelsientje
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Jeroen, het zijn natuurlijk vooral de zaken die dicht bij ons hart staan die gevoelig zijn voor perceptiemarketing. Voedsel, gezondheid, maar voor veel mensen bijvoorbeeld ook sport en auto's. Behangplaksel weer wat minder.
Hans Koevoet ik weet niet of het perceptie is...?
Dit voorbeeld behanglijm bevat denk ik geen component op perceptie vlak.
Wel echt grappig, komt via een online player. tuut, tuut ik heb een emmer water bij me voor u.
Nog even geduld Hans, de millennials komen eraan om de wereld macht over te nemen.
(ik volg Paul Polman nu reeds een tijdje op Linked IN, een aanrader wat mij beteft)
(@Foodlog, ik ben hem gaan volgen sinds hij hier zelf op Linked IN reacties poste)
Perceptie dus, dat is wat telt, en niet wat handig/goedkoop/waar/milieubesparend enz is.
'Litertje Puur' lag ooit in de winkel*. Geconcentreerd sinaasappelsap waar je thuis een liter water bij moest gooien. Liep voor geen meter. Was niet puur volgens de consument. Wel puur was een liter Appelsientje. En dat vindt de consument nog steeds. En bij 100% puur passen 100% pure momentjes. En gelukkig hoeven we puur niet uit te leggen.
*Eén van mijn eerste reclameklussen. Gelukkig ben ik geëindigd met FBTO, waar Wouter Klootwijk zo vriendelijk over schreef.
Dan kunnen ze de tent wel sluiten Hans. Appeldiksap is natuurlijk al te koop. Maar ik denk dat de consument dat niet ervaart als 100% puur. Wellicht moeten fabrikanten daar ook 100% puur op gaan zetten met de tekst dat het maar eventjes verwarmd is en dat er geen kleur, geur en smaakstoffen in zitten. En geen toegevoegde suikers. Al weten we dat fructose in grote hoeveelheden verre van gezond is.