De stad Antwerpen lanceert 15 mei de website speciallekes.be die lokale buurtwinkels en hun specialiteiten gaat promoten.

Antwerpen zet met het initiatief de buurtwinkel in het zonnetje. Op een interactieve kaart op de site zijn alle deelnemende buurthandelaren en hun 'speciallekes' te vinden. Een 'specialleke' is het product dat de buurthandelaar zelf naar voren schuift om het kwaliteitsaanbod van zijn of haar zaak te tonen.

Op dit moment doen honderd buurtwinkels mee met het project. Dat moeten er als het aan de gemeente ligt, minstens 500 worden. Vanaf half mei zal Antwerpen met raamstickers, bedrukte broodzakken, affiches en televisiespotjes de buurtwinkels en hun speciallekes volop promoten. In het najaar zullen 10.000 nieuwe bewoners een vanuit hun buurtwinkels gevulde 'buurtbox' aangeboden krijgen.
RetailDetail - Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website
Reageer
  • Deel
Druk af