Op 2 mei opent Heineken de eerste vestiging van Loca Amstel Foodcafé in Haarlem. De biergigant wil de komende tijd meerdere foodcafé's openen over heel Nederland. Loca speelt volgens Heineken in op de landelijk sterk toenemende behoefte aan horecazaken die zich positioneren tussen cafés en restaurants.
Franchise
Heineken trekt franchisers aan om de foodcafés te runnen. De opening van de eerste vestiging wordt verzorgd door tv-kok Ramon Beuk.
bron: financieel dagblad
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het zou best wel eens kunnen lukken. Beans & Bagels, maar dan met bier en avondeten. Met in plaats van donkerbruin een licht interieur, een beetje moderne, gezonde gerechten en een grote pul ernaast. Een soort stationsrestauratie in de stad.
Nou, ik denk dat er wat anders gebeurt. De Gouden Lepeltjes om de hoek worden opgeslokt door groot-exploitanten. Dat is misschien wel prima: meer kwaliteit voor een nette prijs (dat is in principe tenmimste mogelijk).
Maarre ... de noviteit is dus dat we naast AC's langs de snelweg nu dus ook ketens in de stad krijgen. Da's wel degelijk nieuw.
Oude wijn in nieuwe zakken. Dat je je imago wat oppoetst, oké. Maar roepen dat er een 'gat' is waar geen gat te vinden is, want allang gedicht, dát stuit mij tegen de borst. Als een autofabrikant met een nieuw model uitkomt, dan roepen ze ook niet dat ze de auto hebben uitgevonden. Hoop ik.....
Oeps, taal en schrijven ;-)
Eetcafé, niks mis mee, maar het klinkt een beetje bruin, terwijl de trend wit en hip is. Brasserie is oubollig. Dus eetcafé opge-engelst, handig in onze multilingual stadse environment. In Bunnik, Eersel en Blaricum mag het - for various reasons -eetcafé of zelfs Moeke Spijkstra blijven heten. In Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag niet.
Window dressing? Het beestje - goed en niet duur eten voor als je geen zin hebt om thuis zelf iets in de pan te gooien en de borden later in de vaatwasser te doen - moet een naam hebben. Foodcafe dus. Niet alleen je huiskamer waarvan je thuis geen troep hebt, maar ook je eetkamer buiten.
Slimme formule die straks ook door andere exploitanten in het groot (horeca, OG, foodservices) zal worden gevolgd. Geen window dressing dus, maar binnen 5 jaar very serious business. Denk ik tenminste.
@ Ailko, leuk hé, met termen gooien. Zeker als je ze verkeerd gebruikt, tjongejonge......!!!