Gewoon een colaatje achterover slaan is er in de VS voor millennials niet meer bij. Wil je je onderscheiden van de massa - en dat willen millennials - dan drink je bij voorkeur een craft soda. Dat zijn frisdranken, mét prik, in bijzondere smaken en bijzondere verpakkingen. Denk aan frisdrank met lavendel, jeneverbes of hibiscus-smaak, weinig suiker, lokaal, ambachtelijk en kleinschalig, maar wel een premium prijs. "Met een craft soda zeg je iets over jezelf. Je identificeert je met de kwaliteit van dat drankje. Met een craft soda of craft biertje zeg je: "Ik zoek iets beters, iets natuurlijkers, met meer aandacht voor het milieu", verklaart Michael Bellas van het onderzoeksbureau Beverage Marketing in USA Today. De verkopen van deze hippe drankjes stegen vorig jaar met 5% naar $541 miljoen in de VS. Hoewel dat nog altijd een druppel is in de Amerikaanse frisdrankplas van $52,5 miljard, is de groei opvallend. Amerikanen drinken namelijk steeds minder frisdrank. Geen verrassing dus, dat de grote frisdrankproducenten PepsiCo en Coca-Cola de eerste craft sodamakers al hebben overgenomen.
USATODAY - Craft soda makers add fizz to flat soft drink sales
  • Deel
Druk af