Dat berichten dit weekend media. Amazon wil groeien door te concurreren op bezorggemak en snelheid. Niet voor niets pleit Amazon voor het mogen leveren per drone.

Hybride distributiekanaal
In de VS biedt het internetconcern in diverse steden verse boodschappen via Amazon Fresh. Ook de Duitse consument kan zijn supermarktboodschappen via Amazon Fresh doen.

Met zijn nieuwe Amerikaanse fysieke supermarkt opent Amazon een hybride distributiekanaal. De klant blijft zijn boodschappen via internet bestellen. Het fysieke element zit in de aflevering van de spullen. Die haal je op via een Amazon drive-thru. In ons land noemen Albert Heijn en Jumbo dat inmiddels een pick-up point.

Distributiekanaal-pilot
Die eerste 'supermarkt' zou, volgens een bericht in het Silicon Valley Business Journal, in Silicon Valley komen. Door slim gebruik te maken van zijn bestaande distributiecentra, orderpicksystemen en internetinfrastructuur voegt Amazon met een betrekkelijk geringe investering een nieuw distributiekanaal toe aan zijn immer uitdijende areaal. Het concurreert direct met de pick-up points van supermarkten.

Fotocredits: Eric Fischer
Dit artikel afdrukken