Amazon opende gisteren de eerste vestiging van zijn nieuwste supermarktconcept Fresh. In Woodland Hills, Californië staat nu een Fresh-winkel van 1.000 m2 met allerlei technische snufjes. Deze moeten helpen om het klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken, schrijft Retail Detail.

Klanten kunnen onder andere gebruik maken van een slimme winkelkar die herkent welke producten in het mandje worden gelegd. Producten worden automatisch gescand en opgeteld op het Amazon-account van de klant. Het is dan niet meer nodig om langs de kassa te gaan.

Mocht je willen weten waar de ketchup ligt, kun je dat vragen bij een Ask Alexa Station. De spraakhulp navigeert je vervolgens naar het juiste schap in de winkel. Ze kan je ook vertellen welke wijn het beste past bij een gebakken witvis of vegetarische stoof.

De technische snufjes van Fresh doen denken aan die van de recent aangekondigde handscanners van Jumbo.

Amazon ziet Fresh als een aanvulling op zijn Amazon Go gemakswinkels en wil concurreren met de grote Amerikaanse supermarktketen Whole Foods, tevens onderdeel van Amazon.
RetailDetail - Amazon opent eerste Fresh supermarkt, meer locaties volgen
Reageer
  • Deel
Druk af