Vanaf dinsdag is de klantenkring van Kaan's Kaashandel in Alkmaar uitgebreid met kaaskopers die niet werkelijk zijn winkel binnen komen. In Kaan's Stream Store stappen klanten als het ware digitaal de winkel binnen. Ze kunnen kaas bestellen en vragen stellen. Kaan en zijn team geven antwoord via een videoverbinding, snijden de kazen live in beeld en pakken ze in. Door een van de kazen (in de winkel die op een beeldscherm te zien is) aan te tikken, opent een informatiescherm met de productomschrijving. De online klanten staan samen met de gewone klanten in de rij van 's werelds eerste live Stream Store.

Deze test van ABN AMRO en Kaan’s Kaashandel duurt tot het eind van de maand. Kaan’s Kaashandel wil online meer zichtbaar zijn en met de tijd mee gaan. "Je ziet dat de consument en de markt verandert, de winkelstraat verandert en wij moeten mee", zegt Jan Kaan. Volgens ABN AMRO zijn zelfstandige winkeliers onmisbaar in de winkelstraat, maar ervaren zij online concurrentie. Daarnaast is omnichannel voor veel retailers nog altijd een vergezicht. "We zijn dit experiment gestart om de klantbeleving een impuls te geven, door een koppeling te leggen tussen het authentieke karakter van een fysieke, ambachtelijke kaaswinkel en het gemak en de snelheid van online", vertelt Henk Hofstede, Sector Banker Retail van ABN AMRO.

Van 26 tot en met 30 september 2017 is Kaan's Stream Store dagelijks geopend van 9.00 tot 18.00.
Dit artikel afdrukken