Aldi start vandaag met een nieuwe communicatiecampagne: ‘Natuurlijk wel’. Slogans als ‘Zeg je kwaliteit, zeg je ALDI? Natuurlijk wel.’ zijn te zien op de winkelvloer, in Nederlandse dagbladen, online, op de radio én op televisie. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat ALDI een reclame op de Nederlandse tv vertoont.

ALDI wil de Nederlandse consument laten (her)ontdekken hoe aantrekkelijk discount is. Het nieuwe reclameconcept moet het vooroordeel en ouderwetse beeld dat eenvoud gelijkstaat aan minder wegnemen. “De afgelopen jaren zijn we best bescheiden geweest en daar maken we nu een einde aan”, zegt Nienke van de Streek in het AD. “Veel mensen denken dat een discounter minder geeft om mens en milieu. Terwijl wij geen plofkip verkopen. Onze varkens en vis zijn gecertificeerd.”

De tv-commercial is niet de enige sprong de 21ste eeuw in. De supermarktketen start met social media en een eigen klantenservice. Ook is er nu een persvoorlichter en heeft de discounter recentelijk een 'marcom-team' aangesteld. “Het is een feit dat we lang een gesloten bedrijf waren, daar willen we een eind aan maken”, aldus Van de Streek.

ALDI zag begin dit jaar zijn marktaandeel lichtjes dalen. Afgelopen maanden schudde de discounter de interne organisatie flink op. Over de eventuele gevolgen van de coronatijd voor de omzet doet Van de Streek geen uitspraken.
AD - Aldi maakt sprong naar 21ste eeuw: tv-commercials, social media én klantenservice
  • Deel
Druk af