Aldi Süd opent voor het eerst een stadswinkel onder een aparte merknaam. In het Londense Balham staat nu een Aldi Local.

Met de nieuwe formule lijkt de Duitse discounter zich op het terrein te begeven van de gemakswinkels, schrijft Retail Detail. Aldi heeft in de Britse hoofdstad al meerdere kleinere stadswinkels, maar dit is de eerste waar een onderscheidende naam op de gevel prijkt. Met de nieuwe merknaam wil de discounter het verschil benadrukken tussen reguliere Aldi-vestigingen en de kleinere stadswinkels. Als de pilot succesvol blijkt, wordt het concept verder uitgerold.

Met 600m2 is de winkel nog dubbel zo groot als een doorsnee gemakswinkel. Het assortiment van Aldi Local is iets kleiner dan in gewone Aldi-filialen. Het opvallendste verschil is dat in de Aldi Local geen grote of zware producten te koop zijn die zonder auto moeilijk te vervoeren zijn. Daarnaast hebben on-the-go producten een prominente plaats. De prijzen liggen voor bepaalde producten zo’n 5% hoger dan bij een gewone Aldi.

Ook Lidl experimenteert met stadswinkels. In München opende die andere Duitse discounter eind februari een stadswinkel van zo’n 500m2.
RetailDetail - Aldi zet verder in op stadswinkels
  • Deel
Druk af