Aldi Nord en Aldi Süd, twee los van elkaar opererende supermarktformules, brengen onder de naam 'Einfach besser leben' gezamenlijk de boodschap dat gezond leven niet moeilijk of duur hoeft te zijn. De focus van de campagne ligt op zout- en suikerreductie, op het aanbod van verse groente, fruit en biologische, vegetarische en veganistische producten.

Dat meldt RetailDetail. Het is niet voor het eerst dat beide Aldi-bedrijven samen optrekken, maar wel bijzonder.

Vroeger waren de beide Aldi's één bedrijf, ‘Albrecht Diskont’. Het werd in 1961 opgesplitst in Aldi Nord en Aldi Süd omdat de twee eigenaren, de broers Karl en Theo Albrecht, onenigheid kregen over de verkoop van tabakswaren. Aldi Nord beheert de winkels in West-Europa en Polen, Aldi Süd die in Midden- en Oost-Europa, Groot-Brittannië en de VS.

Na meer dan een halve eeuw is er weer sprake van toenadering tussen beide bedrijven, onderzoeken ze verdere samenwerking op het gebied van inkoop en marketing en voeren ze nu gezamenlijk campagne met ‘die ALDInative’.
RetailDetail - Aldi Nord en Süd promoten samen gezonde voeding
  • Deel
Druk af