In de Daily Mail staat een mooi foto-overzicht (klik het bronartikel open) van originele merkproducten en er sterk op lijkende neppers. De Britse consumentenorganisatie Which? vond dat 1 op de 5 consumenten uit zijn ledenbestand per vergissing wel eens een nepper had gekocht in plaats van het bedoelde origineel. Daarvan was 38% teleurgesteld en 30% voelde zich misleid.
Aldi benadrukt dat er vooralsnog slechts sprake is van een tussenvonnis en dat het betreffende product alleen maar tijdelijk is uitgetest.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Vergelijk de AH Kronkels maar met de originele Wokkels van Lay. Precies hetzelfde plagiaat. Pepsico heeft mij laten weten er weinig aan tegen te kunnen doen. Hopelijk vormt de definitieve uitspraak van deze Britse rechter voldoende jurisprudentie om dit na aap gedrag eindelijk een halt toe te roepen.
Nou sorry, maar ik vind ze echt niet lijken hoor, als de zalmfilets er nou nog eens precies hetzelfde uit zouden zien, dan zou de gelijkenis wat meer in de buurt komen.