Volgens het onderzoeksplatform LZ Retailytics van de Lebensmittelzeitung zal de Duitse discounter Aldi tegen 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf zijn in Europa. Aldi staat nu nog op de vijfde plaats. De Schwarz Gruppe, moederbedrijf van Lidl, blijft de grootste retailer van Europa. De komende jaren zal Aldi achtereenvolgens Tesco (onder druk door Brexit en zwak pond), Metro (wordt vrijwel zeker gesplitst) en Carrefour inhalen. Volgens LZ Retailytics komen de traditionele ketens de komende jaren in toenemende mate onder druk te staan door de ontwikkeling van de discounters Aldi en Lidl. Bovendien zullen ze extra marktaandeel verliezen aan online diensten zoals Amazon Fresh, meldt RetailDetail.

Volgens lector Walther Ploos van Amstel eerder deze week op Twinkle en Distrifood zijn de webformules van traditionele retailers 'knullig' en zouden ze moeten gaan werken volgens het model van bol.com en amazon.com: verzamel en distribueer orders vanaf een centraal platform.
RetailDetail - Analisten zetten Aldi op nummer twee in 2020
Reageer
  • Deel
Druk af