De €5 miljard kostende opfrisoperatie Aniko van discounter Aldi blijft in Nederland niet zonder resultaat: "Aldi klimt uit jarenlang omzetdal" schrijft Distrifood. Tot begin mei groeide de omzet van Aldi met 4,2%, waar de markt op 2,6% blijft steken. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In 2016 opende Aldi in Nederland de eerste 3 winkels volgens het nieuwe concept, inmiddels zijn er 30 winkels 'om' en dit jaar moeten er nog eens 50 volgen. Dankzij de nieuwe formule - met meer ruimte voor vers en gemak en een modernere inrichting - klimt Aldi uit de negatieve marktaandeelspiraal. Sinds 2007 zag de discounter zijn marktaandeel dalen van 8,9 naar 6,7%. Ondanks de goede omzet is er nog altijd baas boven baas in discounterland: Lidl zag de omzet tot en met begin mei met maar liefst 7% stijgen.
Distrifood - Aldi klimt uit jarenlang omzetdal - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af