Dat meldt Albert Heijn vandaag in een persbericht. De supermarktformule start vandaag een proef waarbij het logo op circa 2.000 producten op de website wordt afgebeeld.
De bedoeling is te kijken of klanten producten filteren op basis van Nutri-Score, de achterliggende informatie over het logo duidelijk vinden en hun aankopen hierop aanpassen. Over de vraag of consumenten het logo snappen of er door worden misleid is veel te doen in Nederland.
Deze online proef volgt op een eerdere test met het Nutri-Score logo in een Albert Heijn vestiging in Den Haag.
Het voedselkeuzelogo Nutri-Score geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben dan andere. Productcategorieën waarbij het logo online wordt afgebeeld zijn onder andere frisdrank, sappen, siropen, eetzuivel, drinkzuivel en houdbare zuivel. Voor de proef werkt Albert Heijn samen met wetenschappers van verschillende universiteiten. De proef begint vandaag en loopt tot en met 25 juni 2020.
Albert Heijn - Albert Heijn assortiment: keuze uit duizenden producten | Albert Heijn
De bedoeling is te kijken of klanten producten filteren op basis van Nutri-Score, de achterliggende informatie over het logo duidelijk vinden en hun aankopen hierop aanpassen. Over de vraag of consumenten het logo snappen of er door worden misleid is veel te doen in Nederland.
Deze online proef volgt op een eerdere test met het Nutri-Score logo in een Albert Heijn vestiging in Den Haag.
Het voedselkeuzelogo Nutri-Score geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben dan andere. Productcategorieën waarbij het logo online wordt afgebeeld zijn onder andere frisdrank, sappen, siropen, eetzuivel, drinkzuivel en houdbare zuivel. Voor de proef werkt Albert Heijn samen met wetenschappers van verschillende universiteiten. De proef begint vandaag en loopt tot en met 25 juni 2020.
Joep Goossens
Misschien dat je die Nutri-Score alleen ziet als je als klant van het betreffende filiaal inlogt?
Het grote voordeel voor Appie is simpelweg dat de Nutriscore een nieuwe mogelijkheid biedt nog gerichter de klant te duwen in een een richtig voor nog meer winstoptimalisatie.
Omzet, beursnotering en share/stake-holders value blijft voor leipe Appie het belangrijkste.
Wat denk je nu zelf ?
Altruïstische bezorgdheid om onze gezondheid ?
Ik vraag mij af of de gemiddelde consument weet wat een productgroep is. En een productcategorie?
Voor ons allen hier even de definitie uit Wikipedia:
1. productcategorie, bijvoorbeeld kleding
1.1 productgroep, bijvoorbeeld schoeisel
1.1.1 product, bijvoorbeeld schoen
1.1.1.1. producttype, bijvoorbeeld sportschoen
1.1.1.1.1. productvariant, bijvoorbeeld rode sportschoen
'De bedoeling is te kijken of klanten producten filteren op basis van Nutri-Score'.
De bijbehorende app waarmee gefilterd kan worden ontbreekt nog. Ook op ah.nl valt niets te filteren of te zoeken. Zal daarom waarschijnlijk weinig of geen resultaat opleveren.