Dat meldt Albert Heijn vandaag in een persbericht. De supermarktformule start vandaag een proef waarbij het logo op circa 2.000 producten op de website wordt afgebeeld.

De bedoeling is te kijken of klanten producten filteren op basis van Nutri-Score, de achterliggende informatie over het logo duidelijk vinden en hun aankopen hierop aanpassen. Over de vraag of consumenten het logo snappen of er door worden misleid is veel te doen in Nederland.

Deze online proef volgt op een eerdere test met het Nutri-Score logo in een Albert Heijn vestiging in Den Haag.

Het voedselkeuzelogo Nutri-Score geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben dan andere. Productcategorieën waarbij het logo online wordt afgebeeld zijn onder andere frisdrank, sappen, siropen, eetzuivel, drinkzuivel en houdbare zuivel. Voor de proef werkt Albert Heijn samen met wetenschappers van verschillende universiteiten. De proef begint vandaag en loopt tot en met 25 juni 2020.
AH - Albert Heijn assortiment: keuze uit duizenden producten | Albert Heijn
Reageer
  • Deel
Druk af