Die verwachting spreekt Albert Heijn-topman Wouter Kolk uit na een studiereis naar Silicon Valley. De test zal plaatsvinden bij AH To Go-winkels. "Het zal er anders uitzien dan bij Amazon”, aldus Kolk in de Financiële Telegraaf. De supermarktketen ging op reis om zich een beeld te vormen van de supermarkt van de toekomst. Kolk sprak onder meer met bedrijven als Facebook, Google, LinkedIn en start-ups over vernieuwing en innovatie. "De supermarkten zullen er in 2025 veel gedifferentieerder uitzien”, zegt Kolk. "Ze kunnen van wijk tot wijk en van stad tot platteland verschillen. Beleving, gemak en snelheid zijn de trends. Er gebeurt straks wat jij wilt. Technologie gaat een grote rol spelen. Voorstelbaar is dat je op je app te zien krijgt wat op dat moment gezond is om te eten.” Andere trends die Kolk en de zijnen in de VS opdeden: vers en hypervers, zelf plukken en kweekvis op het dak van de super, lokale producten, online boodschappen doen, zeevoedsel, techfood ('glutenvrije vervanger van bloem'), en kweekvlees.
De Telegraaf - Winkel zonder kassa voor AH
  • Deel
Druk af