De Hamsterbollies-actie van Albert Heijn zorgde de afgelopen week voor ophef. Maandag reageerde de supermarktketen op de klachten.

Bij een boodschappenbesteding van €40 krijgen klanten twee speelballetjes gevuld met plastic korrels. Volgens consumenten zijn de korrels gevaarlijk voor kinderen en huisdieren. Daarnaast betreurt het Wereld Natuur Fonds (WNF) het dat Albert Heijn onnodig plastic op de markt brengt, schrijft Distrifood.

“Het is wereldwijd een groeiend probleem en er zijn juist allerlei initiatieven om het gebruik van plastic terug te dringen,” aldus een WNF-woordvoerder.

De supermarktketen geeft toe dat er te weinig aandacht is besteed aan de duurzaamheid van de speeltjes. “Met de kennis van nu zouden we op zoek zijn gegaan naar een beter alternatief met zo min mogelijk plastic,” zegt een woordvoerder. De spaaractie eindigt zondag.
Distrifood - Albert Heijn reageert op Hamsterbollies-ophef
  • Deel
Druk af