Zou het zijn in navolging van Amazon, dat zijn activiteiten tot een 'way of life' aan elkaar heeft gebreid? Of in antwoord op het oprukkende Picnic?
Albert Heijn lanceert zijn eigen versie van een 'premium' abonnement. Het klinkt zelfs nog mooier. Mijn Albert Heijn Premium is een omnichannel-abonnement voor klanten.

Als eerste supermarktketen in Nederland kunnen klanten hun persoonlijke voordeel vergroten met het nieuwe bonusprogramma. Tegenover een investering van €12 per jaar om Premium-lid te worden staat een mogelijke besparing die tot meer dan €100 op kan lopen. Tegelijk geeft Albert Heijn zijn klanten een gezond steuntje in de rug.

Albert Heijn introduceerde in 1998 de Bonuskaart. In 2009 volgde de Albert Heijn-app. Volgens Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn, zet Albert Heijn met het Premium-lidmaatschap "een nieuwe innovatieve stap in de digitalisering van ons klantprogramma. Met dit nieuwe abonnement willen we klanten extra in de watten leggen." Nog meer persoonlijke aanbiedingen, gepersonaliseerde kookinspiratie, bezorgbundels en sparen dus. Zo krijgen Premium-leden 10% korting op alle biologische producten, dubbele spaarzegels en koopzegels, 10 in plaats van 5 persoonlijke Bonus Box-aanbiedingen per week én 10% korting op de Albert Heijn Bezorgbundel.

Ook geeft Albert Heijn met Mijn Albert Heijn Premium "verder invulling aan de samenwerking met de andere merken van Ahold Delhaize in Nederland." Daar komt de 'omnichannel' om de hoek: binnen het abonnement krijgen klanten korting op het Club Gall & Gall VIP-membership, Blendle Premium, Pathé Thuis én op Select van bol.com.

Dat alles bindt de klant aan de keten van AH. Als de Zaanse super goeie producten levert, betekent zo'n kaart voordeel. En anders doe je het niet.


  • Deel
Druk af