Dat vertelde dr. Simone Hertzberger van Albert Heijn gisteren tijdens een studiebijeenkomst van de WPSA, de internationale vereniging van pluimveewetenschappers. De nieuwe naam van het dier wordt begin juni bekendgemaakt. De naamswijziging is met name ingegeven door de ervaringen tijdens de vogelgriep H5N8 van afgelopen winter.
Toen dreigde AH een aantal malen 'nee' te hebben moeten verkopen door het afsluiten van gebieden en vervoersverboden van levende dieren. Dat meldt Boerderij.

AH maakte bij monde van Hertzberger bekend zich via zijn Nederlandse kipleverancier Plukon ook te kunnen laten beleveren vanuit België en Duitsland. AH blijkt belangrijke aandelen in de Nederlandse handel in kippenvlees te hebben. Volgens Hertzberger verkoopt AH 68 procent van de in Nederland verkochte Kip van Morgen, 68 procent van alle scharrelkip en 78 procent van alle biologische kip.

Fotocredits: AH's Kip van Morgen, Foodlog Media





Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.




Dit artikel afdrukken