"De wapenwedloop is begonnen: 100 nieuwe supermarkten (Delhaize, AD of Proxy), 200 nieuwe Shop&Go's of Fresh Ateliers, tussen 30 en 50 nieuwe verkooppunten van Albert Heijn in Vlaanderen in de komende drie à vier jaar: de Groep Ahold Delhaize slaat hard toe en geeft een nieuwe dimensie aan de harde concurrentie op de markt. Tot nu toe spitste de concurrentie zich toe op het commerciële aspect, de prijs, het prijsimago en op agressieve promoties. Vanaf vandaag is dat veranderd. Nadat het zich vooral concentreerde op de mogelijkheid om te besparen, toont de Groep Ahold Delhaize zich vandaag bereid om te investeren in de ontwikkeling van zijn netwerk en de concurrentie het vuur aan de schenen te leggen met een indrukwekkend groeiplan."

Dat schrijft vandaag Gondola over het gevecht om de markt in België zoals Ahold Delhaize dat vormgeeft. Eerdere analyses zeiden dat de komst van Jumbo naar België de markt bij onze zuiderburen op zijn kop zou zetten.
Gondola - Ahold Delhaize: de wapenwedloop is begonnen
Reageer
  • Deel
Druk af