Kijk nou, nog even en het is er echt, dat Ene Almachtige Logo. Ikkiesbewust moet vast net zo streng worden als Albert's Gezonde Keuze, waarin zelfs een komkommer ongezond heet.
Het gefuseerde label gaat dan heten Ik Kies Gezond. Wedden?

Supermarktketen Albert Heijn en de stichting Ik KiesBewust zijn met elkaar in gesprek om de criteria van de twee gezondheidslogo’s (het Gezonde Keuze Klavertje en het Ik kies Bewust-logo) en met elkaar in lijn te brengen. Hiermee komen de partijen tegemoet aan de behoefte van de overheid aan meer eenduidigheid in keuzebevorderende logo’s.

Zo'n 2.700 producten van 105 fabrikanten mogen inmiddels met het Ik Kies Bewust-logo pronken. Het Gezonde Keuze Klavertje staat op 1.575 huismerkproducten van Albert Heijn. Beide logo’s staan op producten met minder verzadigd vet, transvet, toegevoegd suiker en zout.

Het grote verschil is dat Albert Heijn haar symbool alleen toekent aan producten die hetVoedingscentrum indeelt in de categorie producten die je 'Bij voorkeur' moet eten. Het Ik Kies Bewust-logo staat ook op producten uit de categorie 'Middenweg', zoals sauzen, koek en snoep, snacks, ijs en gebak, frisdranken. Het is nog niet duidelijk hoe beide partijen dit verschil in de praktijk denken te overbruggen.


bron: Levensmiddelenkrant met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken