Aanstaande maandag verlaagt Albert Heijn 1000 artikelen permanent in prijs, vooral van A-merken als Douwe Egberts en Honig. Daarmee dreigt het supermarktconcern een nieuwe prijzenoorlog te ontketenen, omdat de andere Nederlandse supers wel zullen moeten volgen. Topman Sander van der Laan noemt de actie een 'prijzenslag' en wil er klanten mee terug te lokken van prijsvechter Lidl. De Duitse discounter realiseerde het eerste halfjaar een groei in omzetaandeel van
maar liefst 15%.
'Klanten hebben bij ons vooral het gevoel duurder uit te zijn dan uit de kassabon blijkt. Daarom onderstrepen we nu de betaalbaarheid', zegt Van der Laan in het AD.
Bij de NOS zag ik deze quote staan ==> 'AH richt zich met zijn actie vooral op prijsvechter Lidl, zegt topman Van der Laan'
Heeft AH dan geen eigen visie, dat ze zich van armoede moeten richten op Lidl?
Is AH een typisch incident management structuur, dat snel in paniek raakt?
Zijn de AH managers wel goed genoeg?
Willen consumenten wel eens zaken doen met een AH die een prijzenoorlog start, terwijl iedere consument weet dat het ten koste gaat van milieu en fair play in de keten?
AH denkt dat mensen bij hun komt omdat klanten dat willen, nee gewoon omdat die winkel in de buurt zit, en ze een groot markt aandeel hebben, meer niet.
Als ik Lidl was,
-niet schrikken en niet te veel reageren op dit AH beleid.
-AH zat samen met de CBL ook al qua statiegeld op plastic flessen ook al bewust te manipuleren met niet onderbouwde onderzoeken. Lidl en Aldi waren voor behoudt statiegeld.
-AH tekent ook bewust gentech deals RTRS met de voer industrie en Monsanto, en AH is bewust tegen labeling en tegen transparantie.
-plus biologische groenten en fruit is zo verschrikkelijk duur bij AH en is bij biologische ketens als Ekoplaza of Estafette vaak zelfs nog 2 keer zo goedkoop, zelfs bio-dynamisch producten dan.
-en AH compenseert dat als marketing truuk met enorm goedkoop vee-industrie vlees.... hoe relaxt is dat?
Lidl, moet gewoon doen wat ze deden,
-niet laten beïnvloeden door deze AH arrogantie (zal wel in combinatie zijn met CBL).
-Lidl moet focussen op wat ze al goed doen en deden.
-dan introduceren van transparantie en labeling qua gentech feed van vee-industrie vlees, dus gewoon op de verpakking labelen, zodat consumenten dat weten en kan kiezen.
-zorgen dat het biologische aandeel in de supermarkt vergroot wordt met bv een manier zoals DM het doet (drogisterij) in oa Tjechïe Duitsland etc met enorm veel aanbod biologisch.
Zul je zien dat weer 200.000 consumenten liever naar Lidl gaan ipv naar AH.
Volgend jaar zal AH dan een campagne beginnen met gratis weggeven van vee-industrie vlees?
Of oranje muppets?
Of 5% korten op leverenaciers?
Patrick, zou je niet denken dat Lidl juist in zijn nopjes is met deze tegenactie van AH?
Lidl groeit nl. als kool en verslaat daar nota bene in crisistijd records mee.
@Dick, dat hoop ik wel.
Als ik Lidl manager was zou ik willen dat topman Van der Laan van AH nog jaren aan gaat blijven.....
Ik zag nog een link op de NOS dat AH eerst maanden stiekem de prijs verhoogt heeft, en nu een verlaging aankondigt dmv een prijzen oorlogsverklaring met als argument dat ze het oa voor de consument doen....
Lekker professioneel van AH......
Als ik COOP was, en zou onderbouwende cijfers hebben dat door deze AH move in dorpen minder supermarkten komen, zou ik dat massaal in de media inzetten.
Ik zou consumentenbond er bij halen als ik COOP was.
Consumenten genoeg die voor een goede reden best een paar keer bij COOP willen winkelen als ze dat niet eerder deden lijkt me.
AH is duidelijk de agressor terwijl ze schijnbaar geen bedrijf effectief kunnen runnen en dus powerplay moeten toepassen.......
"Dorpen dupe van prijzenoorlog"
http://nos.nl/artikel/548818-dorpen-dupe-van-prijzenoorlog.html
Patrick, de agressor heet Lidl, niet AH. Omdat het een loeigoeie propositie heeft. Natuurlijk moet AH zich verdedigen. Waarom mag dat niet van jou?
@Dick, leg eens uit waarom de agressor Lidl is.
Wat doet Lidl zo fout of zo goed, zodat AH nu het gevoel heeft zich te moeten verdedigen?