Albert Heijn opent volgend jaar op minimaal 100 kantoorlocaties onbemande AH to go’s. Hiervoor werkt de supermarktketen samen met Selecta, die onder de naam Foodie’s onbemande kantoorgemakswinkeltjes exploiteert.

De partijen willen inspelen op de veranderingen door de coronacrisis. Het kantoor wordt een plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken, liet Selecta onderzoeken. Werknemers zijn daarbij minder vaak en op wisselende tijden aanwezig op kantoor. Daar zou een zogenoemde ‘Grab & Go micromarket’ waar klanten op elk moment van de dag verse en gevarieerde producten kunnen vinden goed bij aansluiten. Dat ziet Selecta ook terug in het succes van hun vorig jaar gelanceerde Foodie’s concept. Ook testen met het onbemande AH to go-concept leverden goede resultaten op. De partijen willen de komende jaren heel Nederland voorzien van de onbemande gemakswinkels met zelfscankassa’s. Naast kantoren denken de partijen ook aan onder meer ziekenhuizen en onderwijsinstellingen voor de op maat gemaakte winkeltjes.

Selecta is naar eigen zeggen Europees marktleider op het gebied van zelfbedieningsconcepten voor eten en drinken op de werkvloer en in de openbare ruimte. Het bedrijf heeft inmiddels ruim 200 vestigingen van het vernieuwde Foodie’s concept in 16 Europese landen.
Albert Heijn - Albert Heijn en Selecta Nederland bundelen krachten met onbemande Albert Heijn to go
  • Deel
Druk af