Hollands chocolade-glorie gaat weer bloeien, als het aan de directies van Droste en Verkade ligt, schrijft het FD. Luxe internationale merken als Ferrero en nieuwkomers als Tony’s Chocolonely hebben de voormalige Hollandse toppers uit de supermarktschappen verdreven. Beide merken zijn in handen van buitenlandse investeerders gekomen, die alleen hebben bezuinigd en geen ruimte lieten voor innovatie. Maar bij zowel Droste als Verkade waait een nieuwe wind. Menno van den Bosch van Droste investeert in nieuwe smaken en verpakkingen. Koen Regout gaat met het Zaanse Verkade de hippe nieuwlichters achterna: "In Nederland is de afgelopen acht maanden meer vernieuwd dan in de acht jaar daarvoor", zegt hij. Begin 2018 volgen meer vernieuwingen. En Verkade is nog steeds marktleider in chocoladeletters.
Het Financieele Dagblad - Verkade en Droste vechten zich terug uit de marge
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Droste flikjes liggen al jaren bij Dekamarkt in het schap. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan: heel veel andere merken bestaan ook nog. Maar het ‘gevoel’ erbij is – bij mij althans – verdwenen. Het is niet langer ‘echt’.
Van Houten bestaat ook nog steeds: komt uit de grootste chocoladefabriek ter wereld van Barry Callebaut in Zwitserland.
Klene bestaat ook nog steeds: Perfetti van Melle, zit al 20 jaar niet langer in de Jordaan maar in Hoorn.
Faam drop bestaat ook nog steeds: Astrasweets in Turnhout.
Bentley bestaat ook nog steeds: VW.
Peugeot en Citroen bestaat ook nog steeds: GMC.
Austin Mini bestaat ook nog steeds: BMW.
Enzoverder enzovoorts.
What’s the use?