Zaterdag is de belangrijkste dag voor het afhalen en bezorgen van maaltijden. Vooral mannen en jongeren bestellen regelmatig iets te eten, omdat ze geen zin hebben om te koken (31%) of omdat ze een specifieke maaltijd willen (29%). Uit het onderzoek blijkt verder dat twintigers vooral kiezen voor Italiaans, dertigers voor friet en grillgerechten en dat de vijftigers graag Chinees bestellen. Het merendeel van de consumenten doet zijn bestelling online (63%) of via een app (17%).
ABN AMRO raadt ondernemers aan de informatie die ze binnenkrijgen over het surf- en bestelgedrag van hun klanten intensief te gebruiken. Door de data op een verantwoorde manier te verzamelen en op basis daarvan 'hyperpersoonlijke suggesties' te doen kunnen ondernemers invulling gaan geven aan 'goed gastheerschap 2.0'. De bank geeft alvast een paar duwtjes in de goede richting: zet in op verbreding van de bestelling (bijgerechten, drankjes, dessert), nieuwe doelgroepen (gezinnen, 'longstayers', Airbnb-huurders, werkenden) en bezorging op andere plekken dan alleen thuis (op het werk, in parken of hotels).
Fotocredits: foodora
Op 29 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
En gaan straks allemaal naar Het Frites Atelier van Sergio Hermans. Het moet niet gekker worden.