Volgens Niels Dijkman, ABN AMRO's kenner van de Food-sector, is teveel focus op innovatie in de Food-sector geen garantie voor succes. Hij reageert daarmee op het jongste rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid dat sterk de nadruk legt op nieuwe business modellen en zogenaamde 'disruptieve innovaties'. Voor Food geldt dat niet, zegt de ABN Amro bankier, die kiest voor "duurzaam, gedegen en misschien een beetje saai". Zijn column is na te lezen op de website van ABN Amro.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het probleem in de foodmarkt is dat hij gedomineerd wordt, zowel in retail als in productie, door een handvol spelers die de boel met geld en macht goed op slot houden. En als zodanig ook de noodzakelijke vernieuwingen tegen houden.
Ben toch benieuwd hoelang ze dat volhouden.
NB. Het gaat helemaal niet om disruptie. Het gaat om verantwoord voedsel.