Flash
55,7% van de omzet van Albert Heijn afgelopen jaar is gemaakt door de verkoop van gezonde producten. ‘Gezonde producten’ zijn in dit geval eigenmerkproducten met een Nutri-score A of B, aldus Albert Heijn. Het marktaandeel van Albert Heijn was afgelopen jaar 37,1%.

Albert Heijn heeft het hoge omzetaandeel van 'gezonde producten' kunnen bewerkstelligen door groente en fruit goedkoper te maken in teken van het Beter voor Natuur & Boer-programma. In april kondigde de supermarktketen aan wekelijks bonusaanbiedingen en altijd laaggeprijsde Prijsfavorieten te bieden op seizoensgroenten en fruit die volop beschikbaar zijn.

Daarnaast heeft Albert Heijn zijn eigen assortiment aangepast. Zo bevat brood van Albert Heijn meer vezels en minder zout en kwamen er nieuwe groentesappen en groentespreads in de schappen te liggen.

Ook de lancering van de eigen plantaardige merklijn Terra zal hebben bijgedragen aan het omzetaandeel. Veel van deze producten scoren een ‘gezonde’ Nutri-score A of B. Meer dan de helft van de Terra producten valt niet in de Schijf van Vijf weet de Volkskrant te melden.

Normen en standaards zijn het vermaak van de komende jaren. Volgens de ene norm is iets gezond of duurzaam en volgens de andere niet. Journalisten en experts zullen in de media het publiek vermaken door te wijzen op de verschillen en de manier waarop bedrijven de standaard waarmee ze het best scoren naar voren brengen.

Vóór de introductie van de Nutri-Score heette nog 80% van het aanbod in de supermarkt ongezond. Albert Heijn kan nu zeggen dat het bedrijf zijn aanbod significant gezonder heeft weten te maken.
nieuws.ah.nl

Meer flash

Most Liked Today